Idealis duurzaamheids campagne jongeren

Klant
Idealis is de studentenhuisvester in Wageningen en Ede. Idealis verhuurt ruim 5.000 eenheden. In een jaar veranderen zo’n 3.000 kamers van bewoner. Idealis werkt met snel opeenvolgende generaties jongeren met veel variatie in verblijfsduur en ook steeds meer variatie in cultuur en nationaliteit.

Probleemstelling
Hoe kun je jongeren – die als student al het predicaat groen en bewust dragen – ook nog eens bewust laten wonen?

Budget
€20.000 – €30.000

Deliverables
Co-creatiesessie en een eco-friendly campagne

Case
Uitgebreid onderzoek, een co-creatiesessie met de doelgroep, gaf ons genoeg voedingsbodem. De jongeren vertelde ons dat het concept grappig en cynisch moest zijn, een beetje eco-look moest hebben en een hoog cultgehalte. Klein detail: de studenten wilden niet individueel een ander gedrag aanleren. Wél wilden zij zich gezamenlijk inzetten om bewuster te gaan wonen.

Na het verzamelen van deze resultaten ontwikkelde Bureau Coen een ‘eco friendly neighbour-concept’. De studenten werden op allerlei manieren en locaties getriggerd om mee te doen. De kick-off? Guerrilla cooking op locatie. De verdere uitrol: een poster, flyer, banner en stickercampagne en een internet contest voor het meest duurzame studentenhuis.

“We wilden met deze campagne studenten oproepen om ook zuinig om te gaan met energie”