Rijn IJssel Wervingscampagne jongeren

Klant
Rijn IJssel

Rijn IJssel is een school voor middelbaar beroepsonderwijs en educatie in de regio Arnhem. Rijn IJssel biedt studenten een degelijke beroepsopleiding of educatietraject. Wie een diploma van Rijn IJssel heeft gehaald, is klaar voor de toekomst. De student heeft een vak geleerd. Niet alleen in de schoolbanken, maar ook in de praktijk.

Probleemstelling
Jongeren bleken zicht niet te herkennen in de manier waarop zij werden geworven door ROC Rijn IJssel. Maar hoe kan dit dan wel?

Budget
€10.000 – €20.000

Delivarables

  • Posters
  • Banners
  • Nieuw internetplatform
  • Een persoonlijke mailing
  • Diverse merchandise

Case
Bureau Coen zocht de leerlingen op en al in de eerste gesprekken bleek meteen dat ze bezig zijn met hier en nu. Met vrienden en familie. Met leuke dingen doen en hun identiteit ontwikkelen. Een baan en wat je wilt worden is voor later. Het concept ‘Wat wil je doen’ was geboren.

Daar bleef het niet bij. Als je je oriënteert op een nieuwe Mbo-opleiding dan moet de richting je wel aanspreken én bij je passen. Alle studierichtingen werden onder een vergrootglas gelegd. Zorg & Welzijn bleek “ouderwets, passief en zorgen voor zielige mensen”. Hoe dan wel? “Positief! Samen met mensen zorgen voor een beter leven, Kijken wat ze nog wel kunnen, Ik wil met mensen omgaan”. Jongeren zijn positief en sociaal, dus de studierichting heet nu: Sociaal & Gezondheid. Ook Uiterlijke Verzorging bleek té oppervlakkig. Het gaat om je levensstijl, je goed voelen, een eigen stijl ontwikkelen die past bij je identiteit. Jongeren zijn tegenwoordig sneller volwassen en ontdekken eerder het nut van je goed voelen en in balans zijn. Het gaat om je uiterlijk én innerlijk. Deze richting heet nu: Beauty & Lifestyle.