Coen White Logo

Tijdens de Coronapandemie wilde de GGD graag weten wat de beste communicatieaanpak is voor de doelgroep van 12 tot 17-jarigen. De vaccinatiebereidheid van deze groep ligt laag, terwijl ze een hoog besmettingsrisico hebben op school en bij sociale activiteiten.

Bureau Coen helpt de GGD om een aanpak te ontwikkelen waarmee jongeren het best bereikt kunnen worden als het gaat om vaccineren, testen en voorlichten. Dit hebben wij gedaan door echt met de jongeren in gesprek te gaan.

diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies
  • - Creatie

Onze aanpak

Om een eerste beeld te krijgen van de huidige aanpak van de GGD hebben wij een deskresearch uitgevoerd. Hieruit halen wij inspiratie en vergelijken wij verschillende vormen van hoe de GGD jongeren probeert te bereiken.

Door middel van telefonische interviews onder scholen en ouders kunnen we op basis van de deskresearch verdiepende vragen stellen over ervaringen met huidige vaccinatiecampagnes. Hoe staan ouders en scholen erin en hoe begeleiden zij de doelgroep in het maken van hun keuze?

Tijdens de co-creaties spreken wij de doelgroep waar het daadwerkelijk over gaat; de jongeren. Wel of niet gevaccineerd, wij zijn benieuwd naar hun redenen hiervoor. Tijdens deze sessies wordt waardevolle input opgehaald die wij kunnen door vertalen in de uiteindelijke campagnes.

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Deskresearch
  • Telefonische interviews
  • Co-creaties

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie