Al meer dan 25 jaar staat Bureau Coen midden tussen de jongeren. De wereld verandert snel en nieuwe generaties blijven komen. Maar wat opvalt is dat door de jaren heen één vraag blijft terugkomen: Hoe moeten we de jongeren bereiken, betrekken en activeren? Dit gaat verder dan alleen de jongeren bereiken. Het begint bij de vraag wat willen deze jongeren? En wat zijn de wensen en behoeftes van ze?
Als oudste jongerencommunicatiebureau helpt Bureau Coen organisaties om jongeren écht te bereiken, te betrekken en te activeren. Als de autoriteit in jongerencommunicatie en generatiedenken doorgronden wij de diepere lagen van generaties. Want Baby Boomers staan heel anders in de wereld dan de jongere generaties zoals Gen Z of Gen Alpha.
Elke generatie is verschillend en wordt getypeerd door eigen kenmerken. De context waarin je opgroeit heeft invloed op de vorming van een generatie. En die verschillen kunnen nog wel eens botsen of zorgen voor spanningen.
Door je bewust te zijn van de verschillende generaties en deze te duiden, versterk je elkaar en verminder je onbegrip. In een wereld vol polarisatie biedt inzicht in de andere generatie de mogelijkheid om deze afstand te overbruggen en nader tot elkaar te komen. De kracht is om het samen te doen, samen tot antwoorden te komen, elkaar te begrijpen en de kracht van elkaar in te zien. Dit noemen wij generatiedenken.
Coens expertise reikt verder dan trends of hypes; wij doorgronden de diepere lagen van generaties. Hoe zorg je dat de neuzen van de verschillende generaties dezelfde kant op staan?
De sleutel tot succes ligt in het samenbrengen van generaties, in het begrijpen van elkaars perspectieven en in het bouwen van bruggen. Waar anderen de verschillen benadrukken, creëert Bureau Coen verbinding.
Jongeren &
particiaptie
Jongeren &
particiaptie
Participatie: De kunst is niet om jongeren op jouw pad krijgen, maar jij moet op het pad van de jongeren komen. Als je iets voor jongeren ontwikkelt, moet je dat samen met jongeren doen. Participatie betekent dat je jongeren oprecht betrekt bij het vinden van oplossingen: je laat ze meedenken, je neemt ze mee in het proces, je toetst ideeën bij hen en werkt toe naar een concrete oplossing die ook echt bij hun leefwereld aansluit.
Bij Bureau Coen zien we participatie niet als een papieren tijger, maar als een overtuiging. Wij geloven dat jongerenparticipatie altijd de basis moet zijn. Dat betekent luisteren naar waar jongeren tegenaan lopen, samen onderzoeken welke oplossingen er zijn en deze vervolgens toetsen én daadwerkelijk uitrollen.
Beelden van project - ‘City of A’.
Een participatieproject in de gemeente Amersfoort om jongeren na coronatijd te stimuleren om weer deel te nemen aan activiteiten
Bekijk hoe we de participatie in Amersfoort hebben verhoogd
Each one
teach one
Each one
teach one
Each one teach one: het antwoord ligt op straat, niet achter je bureau of in je boek. kennis die je ophaalt, moet je ook delen. Alles wat wij leren door in gesprek te gaan met jongeren en generaties, geven we door in keynotes, creatieve sessies en trainingen.
Ons doel is niet om de verschillen te benadrukken, maar juist begrip en verbinding te creëren. Door inzicht te geven in hoe generaties en jongeren denken en handelen, laten we zien hoe je elkaar beter kunt begrijpen en versterken.
Echte verandering begint daarbij niet bij de ander, maar bij jezelf.
Strepen
verdienen
Strepen
verdienen
Strepen verdienen: Bij Bureau Coen geloven we dat je je strepen niet krijgt door een opdracht simpelweg uit te voeren, maar door écht resultaat te behalen. Wanneer klanten bij ons komen met een vraag of probleem, ontwikkelen wij communicatieaanpakken die werken in de praktijk.
Dat betekent soms dat onze oplossingen anders zijn dan je vooraf verwacht of gewend bent.
Maar juist door buiten de gebaande paden te denken en de doelgroep écht centraal te zetten, ook de doelgroep die je misschien nog nooit eerder hebt bereikt, komen we tot resultaten die het verschil maken.
Zo verdien je je strepen: door aanpakken neer te zetten die niet alleen bedacht zijn, maar ook daadwerkelijk effect hebben.
Wij zijn actief op alle fronten van (jongeren)communicatie: van onderzoek en strategievorming tot conceptontwikkeling en de doorvertaling van middelen en campagnes. Afhankelijk van jouw wensen ontzorgen we en begeleiden we een traject van A tot Z, of pakken we juist een specifiek onderdeel op – bijvoorbeeld onderzoek, strategie, communicatie of grafische ontwikkeling.
Onze specialisten zorgen ervoor dat elk project aansluit bij de leefwereld, wensen en behoeften van verschillende generaties. Dat doen we binnen uiteenlopende thema’s die generaties bezighouden: van onderwijs en loopbaan tot politieke betrokkenheid, mentale gezondheid, sport en verenigingsleven, en thema’s als duurzaamheid, inclusiviteit, social media én meer. Benieuwd naar de verschillende thema's kijk dan op onze Cases pagina.
We doen onderzoek en laten generaties participatie om inzicht te krijgen in wat jongeren en andere generaties beweegt en hoe je hen het beste bereikt. Daarnaast bieden we keynotes, workshops en trainingen waarmee we kennis en inspiratie direct vertalen naar de praktijk. En of het nu gaat om een eenmalige campagne, een langlopende communicatiestrategie of een verdiepende onderzoeksopdracht – wij helpen je om écht aan te sluiten bij de generaties.
Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.
Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.