Coen White Logo

De Wageningen Universiteit merkte dat de aanwas van nieuwe studenten minder werd. Om te zorgen dat voor komend wervingsjaar al korte klappen gemaakt konden worden werd Bureau Coen ingeschakeld.

diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Onze aanpak

We begonnen het traject met verschillende reviewsessies, waarbij we met jongeren en ouders hebben gekeken naar de communicatie van de WUR op dit moment. Wat vinden jongeren van de campagnes, website en filmpjes? Daarnaast zijn we met mystery shoppers bij de online open dag aanwezig geweest. De jongeren hebben hier een verslag van gemaakt op basis van de topiclijst die van tevoren is opgesteld.

Daarna hebben we door middel van een associatieonderzoek de communicatiehaakjes boven tafel gehaald. Ook weten we over welke onderwerpen de WUR beter of anders moet informeren zodat ze voldoen aan de wensen en behoeften van jongeren.

Door middel van co-creatiesessies zijn we de diepte ingegaan om perfecte customer journey op te halen. Hoe willen jongeren het liefst door de WUR geïnformeerd worden en op welk moment? Hoe kan de Wageningen Universiteit het best in beeld komen bij de doelgroep?

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Reviewsessies
  • Mystery Shoppers
  • Associatieonderzoek
  • Co-creaties

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie