Coen Logo

De opkomst was indrukwekkend: er verschenen ruim 200 kinderen aan de start. De race kende een regenachtige start voor de eerste twee categorieën, maar dit weerhield de deelnemers er niet van om vol enthousiasme van start te gaan. Een moment van spanning ontstond toen de politie zich moest mengen op het parcours van de loopfietsen, maar de jonge fietsers lieten zich niet van de wijs brengen en raceten onverstoorbaar door. Het verloop van de loopfietsenwedstrijd was dermate spannend dat zelfs de NOS de livestream overschakelde naar dit onderdeel.

De strak georganiseerde Dikke Bandenrace verliep geheel volgens schema, al zorgden de professionele vrouwen voor een verrassende wending. Vanwege hun hoge tempo finishten zij 10 minuten eerder dan gepland. De oudere fietsers konden niet wachten om te beginnen en scandeerden ongeduldig: "HEK OPEN, HEK OPEN," tot het startsein voor hun leeftijdscategorie werd gegeven.

Bureau Coen kijkt terug op een prachtig evenement en op een prettige samenwerking met Sportservice Veenendaal. Als specialist in jongerencommunicatie werken wij graag samen aan verbinding en sportiviteit. De organisatie kreeg veel complimenten voor het goed georganiseerde evenement. Al met al was Coens Dikke Bandenrace een groot succes en een fantastische dag voor deelnemers en toeschouwers.