Coen White Logo

VISTA College vroeg Bureau Coen om te onderzoeken hoe de communicatie en profilering beter kan aansluiten op de wensen en behoeften van jongeren. Daarbij is gekeken naar drie fases die in het mbo-onderwijs centraal staan: de instroom, doorstroom en uitstroom. Bureau Coen bracht deze fases in kaart en ontwikkelde een aanpak waarmee VISTA College jongeren beter weet te bereiken én te behouden.

diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Onze aanpak

Jongeren maken hun studiekeuzes niet in één keer, maar stap voor stap. Daarom is het belangrijk om aan te sluiten bij hun belevingswereld en communicatie op de juiste momenten in te zetten. Om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van de doelgroep, voerde Bureau Coen verschillende onderzoeken uit: deskresearch, straat- en pleininterviews, vragenlijsten en co-creatiesessies met jongeren.

Ook docenten en begeleiders werden betrokken door middel van telefonische interviews. Zo ontstond een compleet beeld van hoe jongeren de route van instroom naar doorstroom en uitstroom ervaren, welke knelpunten zij tegenkomen en welke communicatie zij wél nodig hebben.

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Co-creaties

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie