Coen White Logo

De bridgebond merkt dat het overgrote deel van haar leden bestaat uit oudere mensen. Er is weinig aanwas vanuit de jeugd, terwijl de jeugd de toekomst heeft! Waarom spreekt Bridge jongeren niet aan? Is het te ingewikkeld? Kleeft er een te grijs imago aan? Moeten verenigingen andere activiteiten aanbieden voor de jeugd, en zo ja: wat moet het dan zijn?

diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Advies

Onze aanpak

Om de associaties van jongeren over bridge in kaart te brengen zijn we met jongeren door heel Nederland in gesprek gegaan. We hebben verschillende co-creatiesessies gedaan waarbij jongeren ook daadwerkelijk het spel gingen leren. Hierbij hebben we middelbare scholieren gesproken, maar we zijn ook langs geweest op een basisschool! Hieruit kwamen interessante conclusies.

Wat bleek? De van tevoren aangewezen doelgroep door de bridgebond, namelijk jongeren tussen de 12 en 18 jaar, bleek een foutief benoemde doelgroep te zijn. Tijdens het onderzoek kwam naar voren dat deze jongeren eigenlijk al te oud zijn om nog van mening te veranderen of zich te binden aan een nieuwe sport of vereniging.

Waar moet de bridgebond zich dan wel op focussen is de vraag? Bureau Coen is tijdens onderzoek erachter gekomen dat de doelgroep 8-12 jaar de perfecte leeftijd is om kennis te maken met de bridgesport. Deze jongeren vinden het samen spelen met oude mensen leuk, zijn leergierig en vinden dit soort spellen op school helemaal te gek.

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Co-creaties

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie