Coen White Logo

Hoe kan de Provincie Gelderland een training verkeersveiligheid voor jonge automobilisten zo in de markt zetten dat dit aansluit bij de bij de wensen van jongeren, met aandacht voor boodschap, timing en geschikte communicatiekanalen?

diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Onze aanpak

Onze aanpak startte met onderzoek onder jongeren in de provincie Gelderland. We begonnen met deskresearch, waarin we communicatiemiddelen analyseerden en vergelijkbare initiatieven onderzochten. Deze informatie vormde de basis voor een reviewsessie met jongeren, die waardevolle informatie opleverde en hielp gerichte vragen voor straatinterviews te formuleren. Vervolgens werden in Apeldoorn en Nijmegen straatinterviews gehouden. Deze plaatsen zijn gekozen omdat hier zowel stadse jongeren, als jongeren uit de dorpen in de provincie, komen. De inzichten uit deze interviews gaven een helder beeld van de wensen van jongeren. Deze resultaten zijn geanalyseerd en vervolgens doorvertaald naar een concreet advies. Tot slot werd alles gepresenteerd aan betrokkenen, waarbij concrete verbeterpunten voor de aanpak en uitvoering van verkeersveiligheidstrainingen werden gedeeld.

De resultaten bieden veel inzichten die nodig zijn om een volgende stap. Deze stap kan bestaan uit de ontwikkeling van een nieuwe, effectievere training en een bijbehorende campagne om deze training onder de aandacht te brengen. Zo sluit de aanpak beter aan bij de beleving en behoeften van jongeren.

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Reviewsessies
  • Straatinterviews
  • Deskresearch

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie