Coen White Logo

CSU Groep B.V. werkt al jaren met jongeren als vakantiekrachten. Echter, de afgelopen jaren is het gevoel gegroeid dat de traditionele aanpak niet meer het gewenste effect heeft. Het is lastiger om jongeren op die manier goed te bereiken en te blijven betrekken.

Kortom: een nieuwe generatie vraagt om een nieuwe aanpak. Bureau Coen onderzocht welke associaties jongeren hebben bij een vakantiebaantje in de schoonmaak. Welke vooroordelen spelen er en hoe kan CSU met hun wervingsaanpak hierop inspelen? Door straatinterviews, co-creaties en visual thinking sessies zijn wij hierachter gekomen!

diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Onze aanpak

Tijdens de straatinterviews spreken wij +/- 100 jongeren op een dag! Welke vooroordelen hebben zij over de schoonmaak? Waarom verkiezen zij andere baantjes boven dit baantje? En hoe zou CSU zich moeten profileren om meer jongeren te trekken?

Naast deze straatinterviews hebben wij creatieve sessies gehouden waarbij wij samen met jongeren de ideale route hebben uitgestippeld wat betreft het kiezen van een vakantiebaantje. Hier zijn wij erachter gekomen waar nou de kink in de kabel zit.

Wat bleek? Een heel groot deel van de jongeren was niet bekend met CSU. De jongeren die wel eens van CSU hadden gehoord, hadden vooral veel negatieve associaties bij een vakantiebaantje in de schoonmaak. Hoe was dit negatieve beeld ontstaan?

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Straatinterviews
  • Co-creaties

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie