Coen White Logo

Van oudsher organiseert de Rabobank evenementen voor kinderen. Het mes snijdt hierbij aan twee kanten: de kinderen leren meer over geld en hoe daarmee om te gaan terwijl de ouders wellicht een nieuwe rekening openen bij Rabobank.

De afgelopen jaren werd het animo voor de evenementen steeds kleiner. De groep mensen die nog wel kwam was vaak al klant van de bank. Daarom was de Rabobank op zoek naar een advies over activiteiten waar kinderen wél op zitten te wachten.

Diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies
  • - Creatie

Ons antwoord

We hebben verschillende onderzoekssessies gedaan met kinderen. We bespraken met hen waar zij aan moeten denken bij een bank. Wat zouden ze graag willen zien of doen? Wat bleek? De kinderen vonden banken ontzettend interessant! Want hoe komt toch dat geld in de pinautomaat terecht? En hebben de banken ook een kluis, net als Dagobert Duck?

Op basis van de input van de kinderen hebben we een nieuw programma ontwikkeld. Met Rabo-dollars konden de kinderen meedoen aan activiteiten. Er zat echter een addertje onder het gras: ze kregen niet genoeg geld om aan álle activiteiten mee te doen, waardoor het naast heel leuk ook educatief werd.

Voor ouders was een apart programma opgezet. Ze kregen meer te horen over de Rabobank en er was natuurlijk mogelijkheid om over te stappen of een nieuwe rekening te openen.

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie