Coen White Logo

De Golfbond Nederland merkte dat ze weinig jongerenleden hadden. Er was een campagne uitgerold, maar deze sloeg niet aan. Dat zette de bond aan het denken: is het überhaupt de moeite waard om te werven onder jongeren, en zo ja: hoe pakken we dat dan aan?

Diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Onze aanpak

We zijn de straat op gegaan en hebben in pleininterviews honderden jongeren gesproken door heel het land. Wat weten zij al van golf? Dat leidde tot interessante inzichten. Een groot deel van de jongeren was in de veronderstelling dat midgetgolf het ‘echte’ golf was, en dat ‘regulier’ golf iets was wat oudere mensen doen. Overigens: over midget- en minigolf waren ze heel enthousiast!

We onderzochten in co-creatiesessies wat jongeren leuk vonden aan golf. Samen met de golfbond hebben we oefeningen ontwikkeld die aansluiten bij de wensen van kinderen en jongeren. Dit goten we in een festivalconcept en een nieuw succesvol evenement was geboren!

Daarnaast zaten we met ouders om tafel. Hoe kijken zij tegen golf aan? Wat mag het kosten en hoe wordt het een alternatief voor andere keuzes?

Maar hoe zorg je er dan voor dat de festivalgolfers ook lid worden? Door ze stap voor stap mee te nemen in het verhaal van de golfbond. De jongeren ontdekken wat er verder allemaal mogelijk is met golf, en ze kunnen eerst vrijblijvend proberen zonder aan een lidmaatschap vast te zitten. Met een strippenkaart kunnen ze aan vervolgevenementen van de golfbond meedoen.

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Co-creaties

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie