In de afgelopen jaren zijn steeds minder jongeren gaan kiezen voor het bakkersvak. Stichting Bakkracht was benieuwd naar wat die uitstroom van jongeren veroorzaakte en hoe toekomstige studenten enthousiast kunnen maken voor de bakkersopleidingen. Hiervoor hebben zij Bureau Coen ingeschakeld.
Wij hebben onderzocht welke associaties jongeren hebben van het bakkersvak, wat er bij afvallers van de studie voor heeft gezorgd dat ze wilden stoppen en hoe we toekomstige studenten kunnen enthousiasmeren voor de bakkersopleidingen. Zo kan stichting bakkracht perfect inspringen op de behoeftes van jongeren en zijn profilering hierop aanpassen.
diensten:
Wij hebben een customer journey ontwikkeld die naadloos aansluit bij de behoefte van studenten. Zo hebben wij stichting bakkracht geadviseerd om al in jaar twee te beginnen met het aanbieden van informatie. Zo krijgen studenten een volledig beeld van de opleidingen.
Ook ontwikkelen we voor Stichting Bakkracht een platform dat voldoet aan alle eisen van jongeren en voorziet in alle informatie die ze nodig hebben.
Hierdoor hebben wij Stichting Bakkracht genoeg handvaten gegeven waarmee ze zich volledig opnieuw en verbeterd kunnen profileren richting jongeren. Hierdoor zal de instroom vergroot worden en de uitstroom verminderen.