We zijn begonnen met het in kaart brengen van de associaties die jongeren hebben met de woonbranche. Vervolgens hielden we een reviewsessie van de bestaande communicatie- en wervingsmiddelen van Koninklijke INretail. Samen met jongeren uit het Coen Jongerenpanel hebben we onderzocht wat werkt, wat niet werkt en waar nog kansen liggen. Zo kregen we een goed beeld van hoe jongeren de huidige middelen ervaren en waar verbeteringen mogelijk zijn.
Op basis van deze inzichten hebben we een communicatieadvies en -aanpak ontwikkeld. Zo hebben we een stappenplan uitgewerkt waarin jongeren stap voor stap in contact komen met de woonbranche. Dit kan bijvoorbeeld door een combinatie van gerichte campagnes, social media, online informatieplatforms en promotie van (bij)banen in de sector.
Daarnaast hebben we een doorkijk gemaakt naar de look and feel van toekomstige middelen, zodat Koninklijke INretail een duidelijk beeld krijgt van hoe jongeren de communicatie zien en beleven. Zo sluiten de middelen perfect aan bij hun wensen en behoeften.