Coen White Logo

De woonbranche ziet het aantal (technische) vakmensen afnemen. Koninklijke INretail wilde weten hoe zij jongeren met een technische achtergrond, zoals keukenbouwers, vloerenleggers en stoffeerders, kunnen bereiken en enthousiasmeren voor een carrière in de sector. Hiervoor hebben zij Bureau Coen ingeschakeld.

diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Onze aanpak

We zijn begonnen met het in kaart brengen van de associaties die jongeren hebben met de woonbranche. Vervolgens hielden we een reviewsessie van de bestaande communicatie- en wervingsmiddelen van Koninklijke INretail. Samen met jongeren uit het Coen Jongerenpanel hebben we onderzocht wat werkt, wat niet werkt en waar nog kansen liggen. Zo kregen we een goed beeld van hoe jongeren de huidige middelen ervaren en waar verbeteringen mogelijk zijn.

Op basis van deze inzichten hebben we een communicatieadvies en -aanpak ontwikkeld. Zo hebben we een stappenplan uitgewerkt waarin jongeren stap voor stap in contact komen met de woonbranche. Dit kan bijvoorbeeld door een combinatie van gerichte campagnes, social media, online informatieplatforms en promotie van (bij)banen in de sector.

Daarnaast hebben we een doorkijk gemaakt naar de look and feel van toekomstige middelen, zodat Koninklijke INretail een duidelijk beeld krijgt van hoe jongeren de communicatie zien en beleven. Zo sluiten de middelen perfect aan bij hun wensen en behoeften.

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Reviewsessies
  • Co-creaties

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie