Coen White Logo

PSV wilde meer jongeren aan zich binden. Een idee hiervoor is het ontwikkelen van een lidmaatschapsprogramma voor de jeugd. We onderzochten hoe ze het jeugdlidmaatschap van de fanclub goed kunnen laten aansluiten bij de behoeften en wensen van jongeren.

Diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Onze aanpak

We hebben met verschillende groepen jonge supporters tijdens een co-creatie hun ideale lidmaatschap doorgenomen. Wat vinden zij belangrijk om lid te worden en lid te blijven?

De belangrijkste vraag van jongeren bleek ‘What’s in it for me?’. Pas als je weet op wat voor extra’s je recht hebt, wil je lid worden. Ook wil je zelf kunnen bepalen wat je krijgt als lid. Verder is het belangrijk dat je loyaliteit gewaardeerd wordt.

We hebben advies gegeven aan PSV en een eerste aanzet gegeven hoe zij dit kunnen gaan integreren in het lidmaatschapsprogramma. We hebben een loyaliteitsprogramma geïntroduceerd en middelen ontwikkeld die het lidmaatschap exclusief maken.

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie