Coen White Logo

Scouting Nederland is een begrip. Iedereen heeft er wel eens van gehoord, maar de meeste mensen hebben er ook een mening over. Veel niet-scouts hebben een verkeerd beeld van scouting.

Scouting Nederland wilde weten welke behoeften jongeren hebben met betrekking tot scouting, en hoe ze jongeren enthousiast kunnen maken voor scouting.

Diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies
  • - Creatie

Ons antwoord

Om de behoeften van jongeren in kaart te brengen zijn we met jongeren door heel Nederland in gesprek gegaan. We hebben verschillende co-creatiesessies gedaan waarbij jongeren aangaven wat ze van scouting vonden, maar ook welke activiteiten ze leuk zouden vinden. We hebben zowel scouts als niet-scouts gesproken, en kwamen tot interessante conclusies.

Wat bleek? Scouting heeft een slecht imago onder de niet-scouts, maar als je ze vertelt wat voor activiteiten de scouting allemaal aanbiedt, worden ze heel enthousiast! De bestaande beeldvorming zorgt ervoor dat de scouting niet groeit.

Om te zorgen dat het imago van scouting verbeterd wordt, hebben we een nieuwe profilering uitgerold. Het doel was om jongeren met hulp van een ‘bliksemafleider’ kennis te laten maken met de activiteiten van Scouting Nederland.

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie