Coen White Logo

Het Trimbos-Instituut heeft zich ten doel gesteld een alcoholvrij alternatief te bieden voor jongeren onder de 18 jaar die uitgaan.

Het probleem is echter dat veel alcoholvrije campagnes vaak nogal belerend zijn. Hoe kun je iets creëren dat aanslaat onder jongeren, zonder meteen met de vinger te wijzen?

(Dank aan het Trimbos instituut voor de toestemming voor het gebruiken van de foto's)

Diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies
  • - Creatie
  • - Concepting

Ons antwoord

Ga geen alcoholvrij drankje bedenken vóór jongeren, maar laat ze zélf met een goed alternatief te komen. Daag ze uit om iets te creëren waar ze blij van worden.

Zoals de Happy Drinks challenge! Een prikkelende contest in samenwerking met Pierre Wind, waarbij leerlingen onder de 18 jaar van verschillende horecaopleidingen de opdracht kregen om een bijzonder drankje met een kick te bedenken zónder alcohol.

Maar liefst 35 scholen gingen de uitdaging aan, waarbij 15 finalisten hun Happy Drink voor een jury mochten maken en presenteren. Het winnende drankje werd uiteindelijk niet alleen als siroop op de markt gebracht, maar werd ook uitgedeeld aan bezoekers op Pinkpop.

Inmiddels verschijnen de Happy Drinks op steeds meer plekken in de horeca en heeft één van de Happy Drinks het zelfs geschopt tot het Holland Heineken Huis in Londen!

Het resultaat

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie