Coen White Logo

Tot op heden had UNICEF één huisstijl die zowel voor jongeren en kinderen als volwassenen was gericht. Afgelopen zomer is de wens uitgesproken om een huisstijl te ontwikkelen speciaal voor jongeren en kinderen, die in lijn is met de bestaande UNICEF-huisstijl.

Bureau Coen heeft voor UNICEF een communicatiehuisstijl ontwikkeld die jongeren en kinderen aanspreekt. Dit hebben wij gedaan door het daadwerkelijk met jongeren in gesprek te gaan. Niet praten over jongeren, maar mét jongeren.

diensten:

  • - Onderzoek
  • - Communicatie
  • - Advies
  • - Creatie

Onze aanpak

De bevindingen van de pleininterviews en de creatieve sessie hebben geleid tot twee huisstijlen. Zo is er een huisstijl ontwikkeld voor kinderen van 10 t/m 12 en voor jongeren van 13 t/m 18. Op basis van deze huisstijl zijn hiernaast ook middelen gecreëerd.

De volgende middelen voor UNICEF Nederland zijn ontwikkeld:

TOT JE RECHT lespakket
Social media-uitingen
UNICEF-jongerenadvies in de vorm van een magazine
2 Introductievideo’s voor het lespakket

Bureau Coen heeft een magazine ontwikkeld en vormgegeven met adviezen van jongeren naar de politiek. Dit jongerenadvies is daadwerkelijk overgedragen tijdens Jongeren Prinsjesdag aan Tweede Kamerleden. Het advies is in een later gesprek aangeboden aan Maarten van Ooijen, staatssecretaris VWS. Dit magazine brengt de stem van jongeren naar de politiek, want jongeren onder de 18 mogen dan wel niet stemmen: ze hebben wel het recht om gehoord te worden!

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Reviewsessies
  • Straatinterviews

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie