Coen White Logo

Bouwend Nederland afdeling Amersfoort e.o. zit met een imagoprobleem. Uit onderzoek is gebleken dat jongeren werken in de bouw associëren met vies, zwaar en onderbetaald werk. Jongeren hebben een slecht of negatief beeld over de bouw en weten eigenlijk niet goed wat werken in deze sector eigenlijk inhoudt.

Maar hoe verander je dit beeld? Hoe maak je meer jongeren enthousiast voor de bouw- en infrasector?

Diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies
  • - Creatie

Ons antwoord

Creëer een uitdaging! Stap in de beleefwereld van de doelgroep en laat jongeren zélf aan de slag gaan!

Hoe? Met de Bouwbazen Challenge: een wedstrijd voor middelbare- en mbo-scholen in de regio groot Amersfoort, waarbij jongeren worden uitgedaagd om het beste bouwidee voor hun school te bedenken.

Niet denken in beperkingen, maar activeren door middel van mogelijkheden! Een glijbaan vanuit het hoogste klaslokaal, een chillplek op het schoolplein of een boomhut in de aula? Niks is te gek! En het mooie is, de jongeren mogen het niet alleen bedenken…maar het winnende idee zal ook daadwerkelijk worden uitgevoerd!

Stap voor stap met elkaar ontdekken en beleven.

Een formule die werkt! In het eerste jaar werd maar liefst 33% van de scholen in Amersfoort bereikt en werden 400 ideeën bedacht door ruim 500 leerlingen. Inmiddels is BouwBazen toe aan de derde editie en wordt het project met succes uitgevoerd op scholen in de gehele provincie Utrecht.

Het resultaat

Alle cijfers
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie