Coen White Logo

Het VISTA College is voortgekomen uit een fusie van twee mbo-scholen in Limburg. Het doel van de fusie was het verbeteren en optimaliseren van het mbo-onderwijs in de Limburg. Om dit te doen heeft Bureau Coen de profilering en customer journey onderzocht.

Hierbij hebben we onderzocht wat jongeren echt nodig hebben bij het maken van een keuze voor een vervolgschool, -opleiding of -richting. Zo kan het VISTA College inspringen op de behoeftes die er op verschillende momenten leven onder jongeren.

Diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Ons antwoord

We hebben ons niet beperkt tot de instroom van studenten, maar hebben ook de doorstroom en uitstroom onderzocht. In creatieve sessies onderzochten we wat de ideale route is die jongeren willen doorlopen om te ontdekken welke school, richting of opleiding bij ze past.

Dit ging over de ideale route in de aanloop naar het kiezen van een studie, maar ook over hoe ze het liefst hun studietraject doorlopen. Wat zijn belangrijke momenten in hun oriƫntatie of opleiding? Dit hebben we in kaart gebracht.

Tijdens het onderzoek was een sneltekenaar aanwezig die alle input van de jongeren op papier heeft uitgetekend. Daardoor werd heel inzichtelijk wat jongeren op welke momenten nodig hebben van het VISTA College.

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Of wil je sparren over hoe jij jongeren kunt bereiken, motiveren en behouden? Neem contact met ons op via onderstaande button.

Neem contact op