Coen White Logo

Duifhuizen is sinds 1953 dé specialist op het gebied van tassen en koffers. Zowel in de winkels als online bieden ze een kwalitatief, ruim en gevarieerd aanbod aan dat aansluit bij de nieuwste trends. Ook voor jongeren die ‘back to school’ gaan. Met een jaarlijkse campagne helpen ze scholieren een nieuwe schooltas kiezen.

Maar hoe kunnen ze hun campagne nóg beter op de doelgroep laten aansluiten? En hoe maken ze slim gebruik van de inzet van influencers?

Diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Onze aanpak

Leerlingen haken vaker af bij de havo en stromen vervolgens in op het mbo om daar een opleiding te volgen. Het onderzoek richtte zich op havisten en had als doel in zicht te bieden in hoe VISTA College hun aanbod en communicatie beter aan kan laten sluiten op de wensen van deze doelgroep. Allereerst is er deskresearch uitgevoerd. Hierin werden voorbeelden van mbo-communicatie voor havisten in kaart gebracht evenals interne input vanuit VISTA College.

Vervolgens werden er twee co-creaties georganiseerd met havisten. Tijdens de sessies werden de jongeren bevraagd over hun ervaringen en verwachtingen ten opzichte van het VISTA. Hoe zien de havisten de huidige communicatie en aanpak? En wat zijn hun wensen en behoeften daarin? Tot slot is het advies uitgewerkt in een presentatie en management summary.

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Co-creaties

Het resultaat

De Check Your Bag Challenge!

Wij hebben jongeren en hun ouders tijdens een co-creatie gevraagd wat zij belangrijk vinden bij de aanschaf van een nieuwe tas. Wat zijn factoren waar ze op letten én wat verwachten ze precies van een campagne? Wat blijkt? Jongeren vinden veel factoren (kosten, looks etc.) belangrijk, maar vinden het lastig een keuze te maken. En de ouders? Die hebben eigenlijk ook geen idee.

Tijd dus om ze te helpen!

Wij hebben hierop een campagne uitgerold waarbij influencers werden uitgedaagd om schooltassen te testen in 5 verschillende categorieën: waterproof, hufterproof, budgetproof, ruimteproof en fashionproof. Hieruit werd een top-5 van beste tassen samengesteld.

Dit, in combinatie met offline inzet van een aansprekend winkelbeeld, advertenties en events, maakt dat Duifhuizen niet alleen specialist is in schooltassen maar óók aansluit bij de wensen en behoeften van de jongeren.

Alle feiten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Of wil je sparren over hoe jij jongeren kunt bereiken, motiveren en behouden? Neem contact met ons op via onderstaande button.

Neem Contact op