Coen White Logo

De faculteit techniek van Hogeschool Arnhem Nijmegen wil graag meer kwalitatieve instroom op haar opleidingen. Het probleem is echter dat techniek een slecht imago heeft onder potentiële studenten en dat het lastig is deze doelgroep te bereiken.

Hoe kan de HAN toekomstige studenten een beter beeld geven van de technische opleidingen en hen verleiden zich hierop in te schrijven?

Diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Onze aanpak

Zorg dat jongeren weten waarvoor ze kiezen.

De term ‘techniek’ is erg algemeen en roept bij jongeren meteen vooroordelen op als vies, zwaar en slecht betaald werk. Maar weten ze wel precies hoe zo’n technische opleiding eruitziet? Hoe verschillend deze opleidingen zijn? En wat je ermee kan?
Stap uit het algemene, maar maak het concreet en specifiek. Maak ze bekend met alle opleidingen en diversiteit en laat ze zien wat ze er allemaal mee kunnen.

Sluit aan bij de belevingswereld van jongeren en trigger ze al tijdens de voorlichting. Dit is het moment om jongeren te inspireren en waar dus ook op ingezet moet worden tijdens de campagne. Hoe duidelijker jij je profileert, des te beter bereik je jouw doelgroep.

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie