Coen White Logo

Breda University of Applied Sciences (BUas) merkte dat de instroom naar logistieke opleidingen terug liep.

Bureau Coen hielp BUas bij het ontwikkelen van een communicatieaanpak voor het studiekeuzetraject richting logistieke opleidingen, volledig afgestemd op de wensen en behoeften van studiekiezers.

diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Onze aanpak

Om te ontdekken wat de doelgroep al weet en hoe ze over logistiek denken, zijn er onderzoeken uitgevoerd. Tijdens de open avond op BUas en Windesheim vonden de pleininterviews plaats. Voorafgaand aan deze interviews zijn alle materialen van BUas grondig gereviewd. Na de onderzoeken hebben we co-creatie sessies gehouden om een beter beeld te krijgen van de wensen en behoeften van de leerlingen. In totaal namen 167 studiekiezers, met verschillende niveaus van interesse in logistiek, deel aan het onderzoek.

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Reviewsessies
  • Pleininterviews
  • Co-creaties

Het resultaat

Uit de sessies bleek dat het beeld dat jongeren hebben over logistiek vaak niet klopt. Het beeld van de jongeren is beperkt tot het transport gedeelte, terwijl logistiek veel breder is. Dit moet zo vroeg mogelijk in het studietraject duidelijk worden. Dit kan door bijvoorbeeld gastlessen te geven en te voorkomen dat er alleen transport beelden worden gebruikt in communicatie.


We hebben een passende communicatieaanpak opgeleverd waarmee het probleem van de klant kan worden opgelost.

Alle cijfers
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie