Coen White Logo

Tijdens de coronacrisis heeft Tilburg University de online open dagen ontwikkeld. Dit ging allemaal soepel en de universiteit ervaarden geen probleem met dit organiseren. Langzamerhand werd er weer steeds meer mogelijk en zo mochten fysieke open dagen ook weer plaats vinden.

Zo ontstond de behoefte aan een overkoepelend advies over hoe en of Tilburg University verder moest gaan met het aanbieden van een online voorlichting. Moesten ze hierin (blijven) investeren en zo ja, waarin dan exact, waar lag de behoefte van de studiekiezer?

diensten:

  • - Onderzoek
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Onze aanpak

Zo gingen wij met een team van jongeren naar de open dag als mystery shoppers. Zij doorliepen op deze dag letterlijk de routes van de studiekiezers. Ze vroegen en gedroegen zich als een leerling die op zoek is naar een geschikte studie. De vragen en observaties die zij mee hadden genomen waren gebaseerd op de vooraf gemaakte topiclijst.

Naast de mystery shoppers zijn onze onderzoeksters op de open dag mensen 1-op-1 gaan interviewen. Zo konden we op een dag zo’n 100-150 jongeren spreken. Door deze aanvullende informatie van de niet-mystery shoppers kregen wij een volledig beeld van de ervaringen rondom de open dag.

Om deze resultaten verder te verdiepen zijn er nog een aantal aanvullende co-creatie sessies geweest. In deze creatieve sessies waarin we samen met jongeren praten over de best mogelijke oplossing, spraken we studenten van Tilburg University zelf, en ook verschillende studiekiezers.

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Mystery shoppers
  • 1-op-1 interviews
  • Co-creaties

Alle resultaten
op een rij

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie